آخرین اخبار

6. تير 1401 - 23:13   |   کد مطلب: 10676
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام نوپای اسلامی افزایش یافت که یکی از این توطئه‌ها ، تجهیز و تقویت گروهک‌ها و جریان‌های ضد انقلاب بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام نوپای اسلامی افزایش یافت که یکی از این توطئه‌ها ، تجهیز و تقویت گروهک‌ها و جریان‌های ضد انقلاب بود.

 

 این گروهک‌های منحرف که با سوءاستفاده از موقعیت در اوایل انقلاب به جمع‌آوری و دزدی و غارت سلاح و مهمات پرداخته بودند، شروع به بمب‌گذاری در گوشه و کنار کشور و ترور شخصیت های تأثیرگذار ،روحانیون مبارز و انقلابی و حتی مردم عادی کردند و شخصیتهای ارزشمندی را به شهادت رساندند.

 

یکی از این گروهک‌ها،‌ گروهک ضاله‌ی فرقان بود که با اندیشه التقاطی و منحرف خود در ترور شخصیت‌های ارزشمند نظام قدم پیش نهاده و ازجمله شخصیت های ترور شده به دست این گروه منحرف می توان به سپهبد قرنی، شهید مطهری، شهید حاج مهدی عراقی، آیت‌الله قاضی طباطبایی و استاد مفتح و ...  اشاره کرد.

---

ششم تیرماه ۱۳۶۰ ترور ناموق  حضرت امام خامنه ای در مسجد ابوذر تهران

 

منافقین  تهدید کرده بودند که در صورت برکناری بنی صدر به نظام جمهوری اسلامی اعلان جنگ خواهدکرد.

درگیری های پراکنده مسلحانه، اقدام به بمب گذاری و آمادگی برای ترور های گسترده توسط سازمان مجاهدین خلق  از فردای  سی ام خرداد به نتیجه گفتگوهای مجلس برای رای عدم کفایت بنی صدر در حال مشخص شدن بود، آغاز شد.

 

روز اول تیر امام (ره) حکم عزل بنی صدر را صادر کرد و روز دوم تیرماه یک بمب در سالن راه آهن قم در لحظه پیاده و سوار شدن مسافران منفجر گردید که ۷ شهید و بیش از ۵۰ زخمی بجای گذاشت. و یک روز بعد یعنی سوم تیرماه با هوشیاری مردم یک بمب قوی در کنار یک هنرستان دخترانه در تهران کشف و خنثی شد.

---

روز جمعه ۵ تیرماه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در ۱۹ شهر کشور برگزار  شد و حضور گسترده مردم در نمازهای جمعه در آن رو با تظاهرات و شعارهای گروه های مختلف مردم در مخالفت با بنی صدر و سازمان منافقین همراه بود.

 

 حضرت آیت الله خامنه ای،  امام جمعه تهران آن روز در خطبه های نماز جمعه در خصوص منافقین گفته بود؛ «من سوابق و ضعف های آنها را میدانم و خود آنها می دانند که به خوبی آنها را می شناسیم.

 من می گویم که خودتان را در تاریخ رسوا کردید و حرف های خود را تقطعه نمودید.

شما ای مجاهدین خلق مقابله خود را با دولت و حکومت اسلامی به حساب مقابله ارتجاع می گذارید! ارتجاع با منطق اسلام یا کمونیسم!

ارتجاع در  منطق اسلام یعنی ارتداد و شماها هستید که مرتجعید! »

---

مسجد ابوذر در یکی از جنوبی ترین مناطق اطراف تهران واقع شده بود و حضرت ایت الله خامنه ای مدتی در آنجا پس از نماز ظهر و عصر برنامه هفتگی سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار می کرد.

 
 

منافقین همان جا را برای عملیات خود نشان کردند و روز ششم تیرماه ۱۳۶۰ با انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت بزرگی که روی تریبون سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر تهران قرار داده شده بود پروژه حذف رهبران  جریان پیرو خط امام توسط سازمان کلید خورد.

 

 بر اساس خبر منتشره در همان زمان ایت الله خامنه ای از نقطه بالای کتف راست و بالای ران سمت راست مجروح شد و استخوان ترقوه ایشان شکست و چند رگ دست راست ایشان قطع شد.

 

همزمان نیز بمب دیگری در میدان انقلاب تهران منفجر شد و یک بمب نیز در تقاطع خیابان ولی عصر و طالقان  بیش از انفجار کشف و خنثی گردید.

---

حضرت امام خمینی طی پیامی خطاب به آیت الله خامنه ای این سو قصد را محکوم کردند و آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور ، محمدعلی رجایی، مجلس شورای اسلامی و نهاد های انقلابی به صورت جداگانه  ضمن محکوم کردن سو قصد به حضرت ایت الله خامنه ای، منافقین را به تلویح مسئول این اقدام برشمردند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک