آخرین اخبار

16. خرداد 1401 - 15:07   |   کد مطلب: 10644
مانتوهای تنگ و جلوباز و لباس‌های زننده در بازار و ویترین مغازه‌ها کهگیلویه و بویراحمد ترویج مدلینگ های خیابانی است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ یکی از مباحث مهم فرهنگی در جامعه پوشش و نوع حجاب است که با تغییر فصل های آب و هوایی متاسفانه تغییرات نامناسبی را در این زمینه در کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم.

 

ترویج نا مناسب پوشش زنان و مردان در کهگیلویه و بویراحمد کار را به جایی رسانده که این موضوع به تریبون های نماز جمعه هم کشیده شده و جمع زیادی از مردم گلایمند هستند که چرا مانتو های بدون دکمه و آستین یا شلوار های تنگ و چسبان جایش را با لباس مناسب عوض کرده است.

 

آنگونه که بنظر می رسد نسل جدید در منجلاب مدگرایی و پوشش غربی غرق شده و از طرفی قیمت بالای لباس هایی با پوشش اسلامی فرصت را برای فروش مانتوهای ارزان جلو باز، شلوارهای کوتاه و ... فراهم کرده است.

 

با نزدیک شدن به تابستان تنور لباس های نا مناسب و زننده داغ می شود، به گونه ای که دیگر نمی توان این پوشش ها را نامناسب عنوان کرد و بهترین جایگزین برای آن بدحجابی است و باید این موضوع در کارگروه های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به مسئله ای اولویت دار تبدیل شده و در رابطه با آن چاره اندیشی شود.

 

شکی نیست که حیا زدایی و تغییر فرهنگ ناب اسلامی پشت پرده ای از سوی دشمنان بر روی جوانان ایرانی بخصوص دختران و دور کردن آنها از فرهنگ حجاب و عفاف است اما براستی در کهگیلویه و بویراحمد چه اقداماتی در این رابطه انجام شده که حملات دشمنان را خنثی کند.

 

حمله لشکر بد حجاب ها به حیا و عفاف در شهر های استان به راحتی دیده می شود و انگار این موضوع برای همه به امری عادی بدل شده و فروش لباس های نامتعارف و بد حجاب جایش را با پوشش مناسب عوض کرده است.

 

یکی از فروشندگان پوشاک در بازار یاسوج می‌گوید: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از مانتو‌های عرضه‌شده به‌صورت جلوباز و رنگی است و تنها ۱۰ درصد مانتو‌ها با حجاب و مخصوص  پوشش رسمی و کارمندان است.

 

این فروشنده پوشاک در خصوص چگونگی نظارت دستگاه‌ها بر عرضه و فروش پوشاک در فروشگاه‌ها اظهار داشت: تاکنون هیچ‌گونه نظارتی از سمت هیچ دستگاهی وجود نداشته است.

 

یکی از شهروندان یاسوجی که در حال خرید مانتو در یکی از فروشگاه‌های سطح این شهر بود،گفت: متأسفانه وقتی جهت خرید مانتو به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه می‌کنیم به‌ سختی می‌توان پوشاک موردنظر را پیدا کنیم چراکه تمام مانتو‌های داخل ویترین‌ها پوشاک نامتعارفی هستند که اصلاً مناسب بعضی از اقشار جامعه نیست.

 

این بانوی یاسوجی بیان کرد: پوشش‌های امروز اصلاً زیبا و در شان بانوان نیست و مد‌های امروزی در ویترین فروشگاه‌ها فقط و فقط مروج بدحجابی در جامعه است.

 

حال سؤال اینجاست، باوجود نبود و کمبود تولیدکننده پوشاک در استان و در کنار آن بی‌نظارتی برخی از ارگان‌های متولی تکلیف مردم در این میان چه می‌شود؟

 

همه مردم که خواهان پوشاک نامتعارف نیستند؟ آیا باید با وضعیت موجود کنار آیند و هم‌رنگ جماعت شوند؟

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک