آخرین اخبار

18. فروردين 1402 - 23:14   |   کد مطلب: 11124
وحدانی فر گفت: انتخاب مسئولان در این استان بر اساس شایسته‌سالاری و تعهد و تخصص نیست مدیران قومی‌ قبیله‌ای علت عقب ماندگی استان هستند

امام جمعه دهدشت در نماز سیاسی عبادی این هفته به دیدار مسئولان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار حضرت آقا فرمودند شعار امسال حساس و مهم است اما شعارهای اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست درنتیجه یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثرگذار است.

 

 

 

 حجت‌الاسلام علی وحدانی فر افزود: بنابراین همه ظرفیت‌ها، منابع و امکانات کشور باید در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار گیرد و همه دولتمردان باید وقتشان را صرف حل این مسائل و مشکلات مردم کنند.

 

 

 

وی با بیان این‌که نقطه اساسی شعار سال باید جدی باشد و نه به صورت موسمی و چند صباحی مطلب بنویسیم تصریح کرد: تاکنون برنامه‌ای برای تحقق شعار سال از مسئولان و متولیان استان کهگیلویه وبویراحمد نشنیده‌ایم، استفاده از این همه ظرفیت‌های خدادادی، ظرفیت‌های نرم‌افزاری، نیروی انسانی جوان و خلاق و نخبه و صاحب فکر می‌تواند برای عملی کردن شعار سال راهگشا باشد و اعتماد به جوانان صف‌شکن و جویای نام بسیار کمک‌کننده است.

 

 

 

 وحدانی‌فر بیان کرد: انتخابات ابزار قدرت کشور است و مسئولین از هم‌اکنون راهبردهای مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخابات را مشخص کنند، یعنی باید از الآن تلاش کرد تا انتخابات بسیار پررونق باشد هر چند سلامت انتخابات و عدالت هم بایستی رعایت شود و شاهد یک رقابت منطقی و سازنده باشیم.

 

 

 

وی مبارزه با فساد اقتصادی را از دیگر محور‌های صحبت‌های مقام معظم رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: انتخابات و انتصابات افراد و انسان‌های ناتوان و غیرمتخصص و غیرمتعهد را مسئولیت گماردن نوعی فساد است. برخی آقایان در آستانه سال انتخابات شعار و وعده‌های کیلویی می‌دهند و همین‌ها برای کشور سختی ایجاد می‌کنند.

 

 

 

خطیب جمعه دهدشت با بیان این‌که چه معنایی دارد شرکت‌هایی که از مواد اولیه همین کشور استفاده می‌کنند اما قمیت‌گذاری آن‌ها بر اساس دلار صورت می‌گیرد گفت: کار شورای رقابت چیست؟ هر وقت اسم این شورا شنیدید قمیت‌ها تورمی و افزایش پیدا کردند! مثل سایر کالاها این شورا را انحصار بکشید؟

 

 

 

وی با بیان این‌که شوراهایی که توان و خاصیت برای جامعه ندارند باید جمع شوند اظهار کرد: در این رابطه شوراهای متعدد وجود دارد از جمله شوراهای شهر که برای کشور خیری درست نکردند.

 

 

 

 وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان هستیم گفت: انتخاب مسئولان در این استان بر اساس شایسته‌سالاری و تعهد و تخصص نیست، بلکه انتصابات قومی قبیله‌ای، سردسیری و گرمسیری است، چیزی که استان ما را به عقب رانده این انتصابات فامیل‌بازی و غیرتخصصی است، میلیاردها پول در اختیار افراد ناتوان گذاشته شده است.

 

 

 

وی با بیان این‌که فامیل‌بازی جوانان و نخبگان را دلسرد کرده است گفت: آقایان هشدار‌های رهبری فصل‌الخطاب باشد، چه قدر رهبری باید تذکر دهند، ولایت‌مداری به سخنرانی نیست بلکه عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب است.

 

 

 

وحدانی‌فر تعرض به مسجد‌الاقصی را نشان از زوال رژیم صهیونیستی عنوان و با بیان این‌که جبهه مقاومت آماده دفاع از مسجدالاقصی است گفت: اگر رژیم صهیونیستی از این مکان مقدس بیرون نروند جامعه جهانی و مسلمانان حساب خود را نسبت به قبله اول مسلمین مشخص خواهند کرد و اسرائیل سیلی محکمی خواهد خورد.

 

 

 

وی با بیان این‌که ما از جبهه مقاومت دست بر نمی‌داریم و آماده فرمان رهبری هستیم گفت: ای سید و مولای ما، این عصر، عصر علی(ع) نیست بلکه عصر فرزندان روح‌الله است از شما اشاره و از ما جان دادن و شعار ما همچنان لبیک یا خامنه‌ای است.

 

 

 

 وحدانی‌فر با توجه به برخی بدعت‌های اشتباه در مراسمات شادی و فاتحه‌خوانی بیان کرد: مردم این پول‌ها را به حرام خرج نکنید، میت به قرآن، نماز و روزه نیاز دارد.

 

 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه اخیرأ در استان باب شده شیر سنگی بر روی قبرها بگذارند گفت: این رسوم اشتباه چیست؟ چرا ما باید این مسئله ها را به دست قانون بسپاریم؟

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک