آخرین اخبار

28. مهر 1401 - 10:00   |   کد مطلب: 10864
در اقدامی نوع دوستانه با وساطت مسئولان و معتمدین محلی، ۲ خانواده دهدشتی بعد از سالها اختلاف دست دوستی به سوی هم دراز کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ در اقدامی نوع دوستانه با پادرمیانی مسئولان و معتمدان محلی، ۲ خانواده دهدشتی بعد از سالها اختلاف دست دوستی به سوی هم دراز کردند.

سال ۹۳ بود که در مناطق ییلاقی شهرستان مارگون در یک درگیری جوانی از شهرستان کهگیلویه به قتل رسیدو امروز شاهد بودیم که با وساطت بزرگان و ریش سفیدان بعد از گذشت هشت سال ۲خانواده دور هم جمع شدند و اختلافات را کنار گذاشتند.

فرماندار کهگیلویه در این آیین ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان در راستای ایجاد صلح و سازش در سخنانی با اشاره به فرهنگ غنی و سرآمد بخشش و دوری گزینی از انتقام در اسلام و با توجه به احادیث و تاکیدات فراوان امام علی (ع) که خود مظهر عفو و بخشش و گذشت بوده است، گفت: شاهدیم که ایشان چگونه در عین قدرت و توانمندی مسلط بر خشم خود و مروج عفو و بخشش بودند.

 

عبد العزیز موسوی افزود:ما پیرو پیامبر (ص) و وصایای ایشان هستیم که تمام وجودشان خیر، برکت و مهربانی و عطوفت است، یقینا تأسی از پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی (ع) و بزرگان دین با این اقدام خداپسندانه، گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ شهرستان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از زمان حادثه بین ۲ خانواده بیش از ۸ سال می گذرد با حضور معتمدین، ریش سفیدان، بزرگان و نخبگان اجتماعی این کدورت به صلح و سازش انجامید.

موسوی خاطرنشان کرد: عفو، بخشش و عطوفت ازجمله آموزه‌های دینی و اسلامی است و اگر نهادینه شود روحیه اخوت و برادری در جامعه اسلامی گسترش می‌یابد.

 

امام جمعه چرام نیز با تاکید بر گسترش فرهنگ عفو و بخشش در جامعه گفت: این موضوع باید در جامعه بیش از پیش نهادینه شود و در این راستا هم اکنون شاهد هستیم که ۲ خانواده بعد از گذشت ۸ سال به خاطر قتلی که وقوع پیوسته بود با وساطت بزرگان و ریش‌سفیدان به صلح و سازش رسیدند.

 

حجت‌الاسلام افشار افزود: جلسه ای که امروز بر محور عفو، بخشش و گذشت بین خانواده های قاتل و مقتول صورت گرفته است با محوریت وحدت است.

 

وی تصریح کرد:باید سنت حسنه بخشش در جامعه اسلامی و طایفه ای استان با کمک متولیان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و دیگر متصدیان رواج و گسترش یابد تا دیگران با تأسی از این عمل نیک و خداپسندانه جامعه را از انتقام و خون‌خواهی پاک و مبرا سازند.

علی اکبر روهنده از بزرگان و معتمدان که بانی این حرکت بود با اشاره به اینکه با یاری خداوند این هفتمین مورد از اختلافاتی است که شرکت کردم  و موجب صلح و سازش ۲ خانواده شد، گفت: قدم گذاشتن برای سازش از مهمترین رسالت های ما است چراکه اهل بیت (ع) نیز در زمینه صلح و سازش بین مردم سفارش های زیادی کردند.

 

وی بر ادامه یافتن چنین مراسماتی تاکید کرد و افزود: باید اینگونه مراسمات به صورت فرهنگ سازی در جامعه دیده شود و روز به روز اینگونه اقدامات نیک و خدا پسندانه افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک