آخرین اخبار

16. شهريور 1401 - 15:19   |   کد مطلب: 10836
به همت بسیج دانشجوبی واحد دهدشت و باحضور خانواده معظم شهدا، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، فرمانده بسیج ناحیه مقاومت کهگیلویه، مسئولان و مردم یادواره شهدای دشمن زیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛  به همت بسیج دانشجوبی واحد دهدشت و باحضور خانواده معظم شهدا، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، فرمانده بسیج ناحیه مقاومت کهگیلویه، مسئولان و مردم یادواره شهدای دشمن زیاری (کلات، قلعه دختر و حومه) برگزار شد. 

 

رییس دانشگاه آزاد واحد دهدشت در این آیین با اشاره به اینکه شهدای والامقام را نماد سربلندی و سند افتخار ملت ایران اسلامی دانست و گفت: : شهدا؛ نماد اقتدار و مظهر عزت انقلاب اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام عمرانی نژاد با اشاره به رشادت های بی بدیل شهدای انقلاب اسلامی، افزود: امروز آسایش و امنیت حکم فرما در جامعه را مدیون فداکاری و از خودگذشتگی های شهدای والامقام و ایثارگران هستیم.

 

وی امنیت و آسایش کشور را نتیجه جانفشانی شهدا و صبر خانواده های آنان دانست و تصریح کرد: امروز مردم و مسئولان افتخارات ایران اسلامی را مرهون از خود گذشتگی شهدا هستند.

 

عمرانی نژاد، خانواده های معظم شهدا را از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: خانواده های شهدا مظهر استقامت و پایداری در کشور هستند و این بزرگان از افتخارات عظیم جامعه اسلامی محسوب می شوند.

 

 

نماینده شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی نیز با اساره به اینکه شهدا در سخت ترین و حساس ترین دوران و در غربت و مظلومیت نظام با شهامت و شجاعت پا به عرصه شهادت گذاشتند گفت: مردم غیرتمند دشمن زیاری که کارنامه زندگی آنها مملو از شهادت ها است و هر کجا نظام اسلامی نیازی داشت این مردم حضور خود را به منصه ظهور گذاشتند و در این چهار دهه از انقلاب پای ارزش های والای در تمام عرصه هستند.

 

 

حجت‌الاسلام محمد موحد افزود: کارهای خوبی در این خصوص در دولت انقلابی انجام شده و با درایت این دولت ان شا الله بزودی شاهد این خواهیم بود دشمن زیاری به بخش ارتقاء کند و یادواره شهدای های بعدی را در بخش دشمن زیاری برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از شهید و شهادت سخن گفتن آسان است تصریح کرد: اگر میبینم رهبر معظم انقلاب و امام ما نکات ظریفی را در باب شهید و شهادت می‌فرمایند این نکات بسیار عمیق است و این شهدایی که آمدیم یادشان را گرامی بداریم، تا ابعاد آنچه در کربلا اتفاق افتاد را نبینیم نمی توانیم بفهمیم آنچه در جبهه های جنگ اتفاق افتاد نمی توانیم دلیل مقاومت را درک کنیم.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: امروز شاهد هستیم تمام قدرت های معاند سعی دارند اربعین سیدالشهدا را با شکل و شیوه ای میخواهند تحقق پیدا نکند، اما چه نکته ای در ذهن علاقه مندان امام حسین وجود دارد که با بضاعت کم به سوی کربلا همه روانه می شوند و این خیل این جمعیت دشمن را متحیر کرده می سازد.

 

موحد با اشاره به ناآرامی چند روز پیش عراق خاطر نشان کرد: وقتی اعلام کردند مرز ناامن است سیل جمعیت روانه شد جهت رفتن به کربلا مردم ارام و قرار نداشتند.

 

وی عنوان کرد: آنچه در کربلا و نیوا اتفاق افتاد امروز و فردای عکس العملی که عاشقان امام حسین باید شکل دهند و همین موضوع ما را در همه جنگ ها به پیروزی رساند. 

 

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در خانه ملت اضافه کرد: بعنوان نماینده دستگاه قضایی تا زمان پذیرش قطعنامه در مناطق جنگی حضور داشتم به خوبی می دانم با چه بضاعتی جنگیدیم و پیروز شدیم. 

 

موجد ادامه داد: شهدایی که ما به خاطرشان جمع شده این و ایل دشمن زیاری این مدال افتخار را دارد در بدترین شرایط و مظلومیت ایران و مقابل تمام دنیا ایستادند، و اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند یاد و نام شهدا از خود شهدا بالاتر است این معنا دارد. 

 

موحد با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از شهدا داریم گفت: شهدا با چه وضعیتی شب را به صبح میرساندند و مقاومت میکردند و با بدترین شرایط جنگ میکردند، آنها کسانی بودند که نام حسین ع و شهدای کربلا را بعنوان الگوی اصلی خود پذیرفتند و بر همین معیار به معرکه نبرد رفتند و با رشادت ها های شرف ، عزت و ابرو را برای ما به ارمغان آورند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در این مکان تجمع کردیم تا بدانیم ما مدیون همه این عزیزان هستیم و قدرت امروز ما اسلحه ای است که این عزیزان اون روز با آن به پیکار خصم رفتند، افزود: اقتدار امروز ما نتیجه شهامت ها و رشادت های این عزیزان است و خانواده های معظم شهدا مردم عزیز به این سند افتخار کنید و این سند جاودانه است برای همیشه و ما هم افتخار می کنیم. 

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با رهبری، رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای زندگی می کنیم و در این دنیا با راهنمایی پیامبر گونه اش آماده مبارزه با دشمن هستیم خاطر نشان کرد: مسئولان قوای سه‌گانه باید بدانند مدیون این مردم هستند و دست هرکسی که گره ای از کار مردم باز میکند می بوسیم.

 

موحد با تاکید بر اینکه مردم ما شایسته خدمت هستند ابراز داشت: مردم ما، نباید روستاهایشان هنوز در بحث طرح هادی، راه ارتباطی و از لحاظ کشاورزی مشکل داشته باشند این عزیزان دیروز در جبهه نبرد و امروز در جامعه در راستای خدمت قدم برمی‌دارند و شایسته توجه بیش از بیش مسئولان هستند.

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک