آخرین اخبار

13. شهريور 1401 - 20:00   |   کد مطلب: 10832
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از مردم مرحوم "سید قادرلاهوتی" را به خوش اخلاقی توصیف کردند و کسانی هم او را به انسانی تلاشگر در عرصه علم و عمل.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در آیین تشییع استاد «سید قادر لاهوتی» گفت:امروز در تشییع پیکر معلم و استادی جمع شده ایم با عشق و علاقه به او؛ و تشییع می کنیم جسمش را به سوی بهشت ان شاءالله.پس در هر تشییع باید یک احساس در ما زنده باشد که شاید در تشییع بعدی هم نباشیم.

 

وی افزود: همیشه در این احساس هستیم که دیگران می میریند و ما تشییع می کنیم و این تفکر غلط را دین مبارزه کرده است چراکه مرگ به سراغ هرکسی و گاه هم ناگهان می آید اما باید مرگ را شناخت و مرگ نیز آینده امروز ماست.

 

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: کلمه چشم انداز را فراوان به کار می بریم اما یکی از مهمترین چشم اندازهای هستی هر انسان، چشم انداز او به آینده ای است که مرگ است و مرگ مثل تولد و مثل بحث روز قیامت است و از مهمترین بخش های حیات انسان است که با تولد آغاز می شود و با مرگ هم پایان نمی یابد و جهانی دیگر را تجربه می کنیم و پایانش حشرو نشر است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت:نگاه انسان به مرگ، امروز انسان را اصلاح می کند و نیز چگونه مردن انسان و چگونه زندگی کردن او را نشان می دهد.بنابراین اگر انسان احساس می کند که مرگ پایان است زندگی را به هرنکبتی می گذراند و اگر مرگ برایش آغاز حساب و کتاب بود بدون شک این نگاه حیات انسان را معنای دیگری می دهد.

 

وی ادامه داد:امام سجاد علیه السلام می فرمایند که در روز عاشورا سپاه ابا عبدالله الحسین علیه السلام دو گونه بودند و هر چه جنگ شدیدتر می شد چهره ابا عبدالله افروخته تر و اما قلب او و قلب هر کسی که پر از خصایص او بود نیز آرام تر می شد و اما گروهی دیگری در مقابل هم بودند که مرگ برای آنها معنای دقیقی نداشت .

 

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: اما عاشورا مصاف کرامت و لئامت و مصاف بزرگان با انسان های پست است.مرگ برای مومن عبور از زندان به سوی آزادی است و برای کافر پایان لذت ها و ورود به عذاب است .امروز عزیزی را تشییع کردید که استاد بود، معلم بود و بچه ها را در دورانی تربیت کرده است و در میان مردم با اخلاق زندگی می کرد .

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت:نقل شده که باید آنچنان زندگی کنید که وقتی مردید مردم بر شما گریه کنند و وقتی زنده اید هم مردم در کنار شما آرامش داشته باشند،بنابراین هیچ کسی از مرگ نمی تواند فرار کند.

 

وی تصریح کرد:اینکه بدن ما در خاک قرار می گیرد و روح از بدن خارج می شود از اعتقادات نیست و اعتقاد این است که بدانیم می میریم بدین معنا از دنیایی به جهانی که حسابرسی اعمال است، می رویم .

 

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: بسیاری از مردم مرحوم لاهوتی را به خوش اخلاقی توصیف کردند و کسانی هم او را به انسانی تلاشگر در عرصه علم و عمل توصیف کردند. مرحوم به شهادت نزدیکانش به امیرالمومنین علیه السلام عشق می ورزید چرا که او می دانست که قیامت،قیامت شفاعت است و هیچ انسانی بدون شفاعت به بهشت هم نمی رود.

 

وی افزود:محروم استاد لاهوتی اهل نماز و خمس بود اما ویژگی دیگری از ایشان که شنیدم و به بنده هم بیان کردند اینکه اگر در دوران فعالیت های زندگی اش حق کسی به نگاه و به دست او و به زبانش ضایع شده بود رفت و از آنها عذر خواهی کرد و استغفار به درگاه خداوند کرد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت:بنابراین چقدر حق ها و آبروها را بردیم و تا قلم بدست مان افتاد هرچه خواستیم نوشتیم تا منبر و خطابه به دست مان افتاد هرچه خواستیم گفتیم و تا به قدرت رسیدم هرچه خواستیم انجام دادیم در حالی که دنیا و آخرت حساب و کتابی دارد و بیاید همه زبان استغفار باز کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک