آخرین اخبار

9. شهريور 1401 - 15:46   |   کد مطلب: 10825
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به شناسایی مناطق آسیب پذیر شهر دهدشت گفت: دستگاه های اجرایی برای کاهش محرومیت و آسیب های اجتماعی پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ قرارگاه جواد الائمه(ع) با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، سرپرست فرمانداری کهگیلویه،رییس سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار دهدشت، معاون اجتماعی بسیج، جانشین فراجا، نماینده بهزیستی، رییس شبکه بهداشت و .. با هدف آسیب شناسی، حل و فصل مسائل و مشکلات محلات کم برخوردار، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محلات اسلامی و خدمات رسان، برگزار شد.

 

  

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این جلسه ضمن تشکر از متولیان قرارگاه جواد الائمه(ع)، بر پیگیری موضوعات مطرح شده در نشست، حمایت مادی، معنوی و توجه ویژه مسئولان در عملیاتی نمودن مصوبات قرارگاه تاکید کرد.

 

 

 

سرهنگ پاسدار سید علی اصغر پوربهشت به اشاره به محلات کم برخوردار دهدشت گفت: این اقدام در راستای بررسی و احصاء آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات در کارگروه‌های تخصصی شهرستان است.

 

 

 

وی با اشاره به اهمیت موضوع و مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه مسئولان به محرومیت زدایی، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ارائه بهترین راه کار، همدلی و وحدت رویه، فعال نمودن مساجد، جهاد تبیین و فریضه امر به معروف از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

 

 

 

سرهنگ پوربهشت ابراز داشت: قرارگاه جواد الائمه (ع) با هدف شناسایی مناطق آسیب پذیر شهر و حل مشکلات مردم از سوی سپاه ناحیه در این شهرستان تشکیل و از سال 97 به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج از مردم بوده و در کنار همه دولت ها و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و معضلات و بحران‌ها همیشه پیش قدم بوده است اضافه کرد: قرارگاه جواد الائمه‌ در ابعاد مختلف برای شناسایی مشکلات و ارائه خدمات و رضایت مردم در حوزه‌های مختلف عمرانی و سلامتی و ... حضور فعال دارد و گزارش عملکرد یک سال گذشته آن موئد این واقعیت است.

 

 

 

سرهنگ پوربهشت با اشاره به اینکه احیا و حل مشکلات مناطق آسیب پذیر در الویت کاری قرار دارد و فعالیت ها در این راستا صورت می گیرد گفت: با توجه به حل مشکلات و نیازمندی‌های مناطق آسیب، می طلبد همه متولیان به صورت میدانی وارد کار شوند و مشکلات شناسایی شده را حل و فصل نمایند.

 

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به اینکه در محلات آسیب‌پذیر برنامه های با محوریت پایگاه ها و مساجد در حال اجراست اضافه کرد: محوریت قرارگاه جوادالائمه(ع) مردمی سازی بوده و هدف ما این است که با استفاده از قابلیت‌هایی که هر سازمان و نهاد دارد و با پای کار آوردن آن‌ها مطالبه‌گری دقیق و درستی برای رفع محرومیت‌ها انجام شود.

 

 

 

سرهنگ پوربهشت گفت: در زمینه کاهش اعتیاد در محلات آسیب‌پذیر مشاوره‌های روانشناسی، اقدامات سلبی و ایجابی، آموزش پیشگیری از اعتیاد برای خانواده‌ها مرتب صورت می گیرد و در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت اقدامات متعددی را مانند رسیدگی به مشکلات محلات، ایجاد کمیته احسان، بالا بردن سطح سلامت مردم توسط بسیج جامعه پزشکی و حوزه بهداشت و درمان شهرستان انجام می شود.

 

 

وی در پایان بیان کرد: ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به امورات مختلف مانند کاهش فقر و محرومیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش اشتغال که در این حوزه‌ها تکلیف و وظایف قانونی دارند باید پای کار بیایند تا با همکاری و هم‌گامی بتوانیم معضلات محلات مذکور را رفع یا به حداقل برسانیم.

 

 

 

 

سرپرست فرمانداری کهگیلویه نیز با بیان اینکه سپاه و بسیج همیشه در کنار مردم و دولت ها بوده و از تمام توان برای حل مشکلات بهره می‌برد، گفت: با توجه به همه خدماتی که در بعد از انقلاب صورت گرفته است اما مناطق آسیب پس از 4 دهه سال از انقلاب، زیبنده و مردم بابصیر، انقلابی و پای‌کار ما نیست.

 

 

 

عبدالعزیز موسوی با اشاره به این که رشد و پیشرفت‌های کنونی در موضوعات مختلف بسیار بوده و قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست، اضافه کرد: در این 4 دهه از عمر انقلاب در عرصه‌های مختلف خصوصا در عمران و آبادانی پیشرفت‌های بسیار زیادی وجود داشته است.

 

 

 

وی در این جلسه بر ایجاد فضای و امکانات مناسب جهت رفاه مردم در این محلات تاکید و تصریح کرد: مدیران دستگاههای مربوطه گزارش اقدامات صورت گرفته جهت رفع مشکلات و برخوردار شدن از امکانات را ارائه دهند.

 

 

 

 

موسوی خاطرنشان کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی مردم را آزرده خاطر می‌کند که نمونه آن مواد مخدر و از این دست آسیب ها است که باید در راستای کاهش این موارد با کمک بیش از بیش مسئولان و دستگاه‌ گام های بهتری برداشت و اگر در این رابطه موفق عمل کنیم امنیت روانی مردم و شهرستان را تامین کرده ایم.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک